29 Nisan 2008 Salı

Milli Futbolcu Okan Buruk

Sporcu kamuoyunun sürekli gündeminde olan, gençlerin örnek aldığı bir insandır. Hele hele milli sporcu, müsabakalarda ve maçlarda Türk Milletini temsil etmektedir. Kötü alışkanlıklardan uzak durmalı, konuşmaları ve davranışları ile herkese örnek olmalıdır.

Taraklı Ajans Sitesinde yazı yazmaya başlayalı bir yıl oluyor. Bir yıl önce sizlere “Merhaba” derken değişik konuları “İlmin ışığında” ele alacağımızı belirtmiştim. Bu yazımızda farklı bir konuyu İlmin Işığında değerlendirmek istiyorum. Zaman zaman farklı konuları gündemimize alacağız.

Uzun bir sakatlık döneminden sonra golle sahalara dönen eski İnterli- eski Beşiktaşlı- şimdiki Galatasaraylı- Milli futbolcu Okan Buruk hakkındaki görüş ve düşüncelerimi sizlerle sunuyorum.

Onun sporculuk yönündeki değerlendirmeyi, bu konuda uzman olan kişilere bırakıyorum.

“İlmin ışığında” bir başlıkla bu yazının ne alakası var? Diye düşünmeyin. Çünkü ilim sadece okumak- yazmak- öğrenmek- değildir. İnsanın kendini bilmesi- kendini tanıması- haddini aşmaması- ağır başlı- onurlu- vakarlı olması ilmin ilk basamağıdır.

Yunus Emre derki:
“İlim ilim bilmektir.
İlim kendin bilmektir.
Sen kendini bilmezsin
Bu nice okumaktır.”

Bir panelde birlikte olduğum, Okan Buruk da efendilik- ağır başlılık- erdemli kişilik- insani davranışlar gördüm. Video görüntüleri sizler de dikkatle izlerseniz bunu fark edeceksiniz. ( http://tinypic.com/player.php?v=34ozyg6&s=3 )

Atatürk şöyle diyor:
“Ben sporcunun zeki, çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim.”

Sporcu kamuoyunun sürekli gündeminde olan, gençlerin örnek aldığı bir insandır. Hele hele milli sporcu, müsabakalarda ve maçlarda Türk Milletini temsil etmektedir. Kötü alışkanlıklardan uzak durmalı, konuşmaları ve davranışları ile herkese örnek olmalıdır.

Bu özelliklere sahip sporcular daima başarılı olmuşlar ve halkın sevgisini kazanmışlardır.

Hiç yorum yok: